Na każdym etapie produkcji w Chinach istotna jest inspekcja. Pozwala ona mieć kontrolę nad procesem produkcji oraz jakością. W tym artykule przyjrzymy się jak prowadzona jest inspekcja produktu, i jakie są jej rodzaje.
Pre-Shipment Inspection Pierwszym rodzajem inspekcji jest Inspekcja przed wysyłką (PSI) jak sama nazwa wskazuje odbywa się ona tuż przed wysyłką towaru (100% produkcji jest skończonej, i przynajmniej 80%zapakowana do kantonów). Inspekcja ta pozwala zobaczyć czy wszystkie produkty ostatecznie spełniają specyfikacje (Kolor, wykonanie, wielkość, etykieta, opakowanie) i czy można wysłać przesyłkę bez żadnych opóźnień. Celem inspekcji jest identyfikacja czy występują jakieś defekty oraz aby zabezpieczyć się przed wysyłką złego produktu lub produktu niezgodnego ze specyfikacją. Monitorowanie produkcji Następnym rodzajem jest Inspekcja w celu monitorowania produkcji (PMI) jest przeprowadzana w celu wglądu w cały proces produkcji. Osoba przeprowadzająca inspekcje uważnie monitoruje kalendarz produkcji i szuka potencjalnie zaistniałych problemów. Raporty z produkcji zazwyczaj dostarczane są każdego dnia. W ten sposób można pojąć decyzję o korekcie oraz dostosowania produkcji bez opóźnień i mieć pewność, że dobra dotrą na czas. Inspekcja przed produkcją Inspekcja przed produkcją (PPI) jest to inspekcja surowych materiałów lub komponentów przed produkcją w celu weryfikacji ich jakości oraz zgodności ze specyfikacją. Na etapie wczesnej produkcji inspekcje te mogą pomóc zminimalizować stracony czas, koszt materiałów oraz opóźnienia w produkcji z powodu braku zgodności ze specyfikacją.
Początkowe sprawdzanie produkcji (IPC) jest przeprowadzane podczas 10% skończonej produkcji aby zapewnić rozpoznanie jakości produktu zanim trafi on do masowej produkcji. Pozwala ona na wykrycie potencjalnych niezgodności oraz czynności polepszających jakość przed rozpoczęciem masowej produkcji.
Nadzór załadunku kontenera (CLS) zapewnia nadzór nad poprawnym załadowaniem kontenera aby mieć pewność poprawnej ilości oraz nienausznego cargo.
Przy nadzorze załadunku powinno się ewaluować
-Ilość taka jak na liście przewozowym
-Jakość opakowania
-Otworzyć przynajmniej 5 kartonów i zobaczyć czy produkty odpowiadają specyfikacji
-Sprawdzenie samego kontenera
-Metoda załadunku według instrukcji klienta
-Zabezpieczenie kontenera
Dzięki nadzorowi załadunku kontenera mamy pewność że właściwy produkt oraz właściwa ilość została załadowana do kontenera. W tym samym czasie mamy pewność, że metoda oraz proces załadunku zapobiegają uszkodzeniom produktu.